lauantai 9. heinäkuuta 2022

Gloksinia kukkii

 Kloksinia on kehitellyt nuppuja ja nyt alkaa kukat avautua. Nuppuja näyttää olevan kolmisenkymmentä ja toivottavasti tulee vielä lisää. 

Soilikit on pysyneet hengissä ja kukkiakin on vielä. Muutin kastelutapaa ja toivon, että se pitää kukat hengissä. Kastelen vaan aluslautaselle kun aiemmin tiputtelin lusikalla vettä kukan juurelle. 

Muutama santun lehti on juurtunut vesiastiassa. Nekin pitäisi istuttaa. Haluaisikohan joku istukkaita, santun tai soilikin. 



5 kommenttia:

  1. Mulla näyttää nyt nämä sisällä olevat kukat tekeen kuolemaa. Jopa vanha, vanha orkidea on kuivattanut jo kaksi (vaiko neljä) alalehteä. Kyllä se on vettä saanut kuten muutkin jotka ovat kohta raatoja. Onkohan se tämä kuumuus? Mulla kun ei ole mahdollista saada mitään ilmaa kulkemaan ku on vain tuo parvekkeen ovi jota voi avata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuumuus varmaan vaikuttaa kukkiinkin. Olen huomannut, että kastelukaan ei aina auta kun vettä haihtuu enemmän kuin kasvi jaksaa imeä. Usein kasvit virkistyy yön aikana, mutta meillä ainakin on yöllä yhtä kuumaa kuin päivälläkin.
      Muuten, mun posliinikukka aloittaa kolmannen kerran kukintaa tänä vuonna. Onneksi on kesä, että voi pistää sen yöksi parvekkeelle tuoksumaan.

      Poista
    2. Jep, sepä olin minä kun äsken nimettömänä kirjoitin.

      Poista