lauantai 2. marraskuuta 2013

Sinihome-broileripiirakka

Jostain lehdestä otin ohjeen ja kokeilin miten minun ja uunin yhteistyö sujuisi. Tein vain puolikkaan annosta. Aika hyvin paistui, ei ehkä olisi tarvinnut ottaa alapritsiltä ylemmäs pintaa ruskistamaan kun pohja jäi vähän vaaleaksi. Minähän tykkään sinihomejuustosta ja tähän paistoin broilerinfilettä, purjoa ja viipaloitsin aurinkokuivattuja tomaatteja. Voisi kokeilla joku kerta laittaa ananasta ja oikeita tomaatteja, paprikakin saattaisi sopia. Melkoisen täyttävää tästä tuli kun on juustoraastetta pohjassa ja täytteessä. Ja kuten huomaatte (jos huomaatte), olen reunat oikonut ja vähän muutakin meni omaan suuhun heti lämpimänä. Tätä tein vain puoli annosta kun en ollut varma onnistumisesta. Olen näet jokunen kerta saanut heittää paistokseni roskapussiin kun ei ole tullut syömäkelpoista.

Mukavaa Pyhäinpäivää!

11 kommenttia:

  1. Hyvä, että onnistui. Olen minäkin huomannut, että uunit paistavat erilaisesti.
    Hyvää pyhäinpäivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisaalta on kiva paistaa uudella uunilla, mutta tulos voi joskus olla jotain muuta kuin toivottu.

      Poista
  2. Tuota olisin mielelläni maistanut, siinä on just kaikkia mun herkkuja.
    Sunnuntaina on Hagiksen markkinat, näin vaan tiedoksi. Ja 7.11 Ilu esiintyy Länsimäen kirjastossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisitpa tullut maistamaan. Vähän jäi huomiseksikin. :)
      Noille markkinoille pitääkin mennä käväseen, jollei tule vieraita tms (ei ole tiedossa).

      Poista
  3. Näyttääpä ja kuulostaapa herkulliselta tuo piirakkasi vaikken purjoa voikaan syödä!

    T: merja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, monenlaisia rajoituksia syömisten suhteen tuntuu olevan.

      Poista
    2. Mitäs kaikkea tuohon piirakkaasi tuli, jotenkin se jäi kutittelemaan makuhermojani. Tai päällisen ehkä pystyisin säveltämään sen perusteella mitä tuolla jo kerroitkin, mutta pohja jäi vielä juustoa lukuunottamatta arvoitukseksi

      merja

      Poista
    3. Pohjaan tuli (ohjeen mukaan) 3 dl vehnäjauhoja, 100 grammaa margariinia, 1 dl parmesaaniraastetta, 2-3 rkl vettä. Minä tein vain puolikkaan piirakan.

      Poista
  4. Miten mä saisin viestini niin, ettei sukunimi näkyisi vaan ainoastaan etunimi, mulla on olemassa google-tili, mutten viitsi käyttää sitä kun joka kerran se työntää koko nimen.

    Käytän nyt tätä sun blogia kyselyssä kun en muutakaan tällä hetkellä keksinyt.

    merja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä muuta kuin tuossa "valitse profiili" -kohdassa pitää klikata kohtaa "nimi/URL-osoite" ja siihen laittaa etunimi.

      Poista