torstai 16. huhtikuuta 2020

Kevät keikkuen tulevi

Ja keikuttaahan se. Paripäivää oli aurinkoista ja lämmintä, tänään aamulla maa valkoinen lumesta. Toivottavasti nyt sitten kuitenkin alkaa kevääntulo ihan oikeasti.

Vielä oli vanhaa Nallea sen verran, että yhdet sukat tuli. Lankaa kului 62 grammaa, silmukoita puikoilla 4x13, terässä pari silmukkaa vähemmän. Sukat kokoa noin 38-39 ja menevät Koskelan vanhuksille.

Pienen rahkapiirakankin leivoin. Piti heti pakastaa osa etten syö kaikkea heti alkuunsa.

Posliinikukassa on auennut yksi kukkaterttu. Yhtenä iltana tunsin miedon tuoksun, mutta sen jälkeen en ole haistanut sitä. Yleensähän posliinikukka tuoksuu vahvasti iltaisin. En tiedä, onko kukka lakannut tuoksumasta vai minä haistamasta. Lisää kukkaterttuja on tulossa noin 7 kappaletta ja en kyllä välittäis niiden kaikkien tuoksusta yhtä aikaa.

Muutoin olen istunut visusti sisällä, mitä roskapussit vienyt pari kertaa viikossa. Kyllä olisi mukava lähteä uloskin välillä, mutta mieluummin varman päälle ainakin toistaiseksi.
Voikaa hyvin, ystävät ja pitäkää itsestänne huolta!





7 kommenttia:

  1. Olen kanssa vähän niin kuin omaehtoisessa karanteenissa, käyn kaupassa ja asioilla ...ikävöin kaikkia kurssejani...voi voi. Olen kutonut rannelämmittimiä. Joku päivä kokeilen kyllä sukkiakin! Nätit sukat olet tehnyt!!

    https://www.youtube.com/watch?v=ELzkTAiTQBs
    ohje You Tubesta ... laitoin sinne sisälle virkkaamalla vuorin. ja toiseen ompelin puuvillakankaan. Ajankulua.

    VastaaPoista
  2. https://www.youtube.com/watch?v=ELzkTAiTQBs

    aivan kui ei aktivoituis... kokeilen uudelleen

    VastaaPoista
  3. Ihania kaikki: sukat, rahkapiirakka ja kukka.
    On tuo posliinikukka kyllä niin kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Omppumato. Posliinikukka on kyllä kaunis ja tuoksukin ihana tarpeeksi mietona.

      Poista
  4. Posliinikukkaa oli mun kummitädillä seinän täydeltä.
    Kyllä voisit ulkona käydä, kaduthan on melkein tyhjiä tai täysin tyhjiä. Mä oon ollu kampaajalla, hammaspuhdistuksessa, kaupassa ja kaupungilla kävelyllä. Vaikka aina oon yksin niin tämä on kyllä vielä totaalisempaa yksinäisyyttä ku normi arki. Mä en kauaa tämmöstä jaksa, menee mieli matalaksi ja siitä ei hyvä seuraa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen toistaiseksi ollut tosiaan vaan sisällä, mutta kyllä ainakin kerran kuukaudessa täytyy käydä pidemmällä kuin roskapussin vienti.

      Poista