Näkyy pompsahtavan esiin yksityisten tai pienten ryhmien alkuun panemia avustusjuttuja. Pakettiautoja on lähdössä viemään ruoka- ja vaateapua. Laitan tähän linkkejä sitä mukaa kun niitä sattuu löytymään.
(2) Operaatio TOIVO | Facebook
Näkyy pompsahtavan esiin yksityisten tai pienten ryhmien alkuun panemia avustusjuttuja. Pakettiautoja on lähdössä viemään ruoka- ja vaateapua. Laitan tähän linkkejä sitä mukaa kun niitä sattuu löytymään.
(2) Operaatio TOIVO | Facebook
Tänään on ollut aurinkoinen päivä, mutta kovin liukkaalta on näyttänyt ulkona, joten en ole lähtenyt testaamaan peffamäkiä, vaan olen pysytellyt turvallisesti sisällä.
Hernekeittoa en nyt laittanut, vaan kermaista sienikeittoa kun oli pakasteessa LeaP:ltä saatuja tatteja. Kiitos Lea.
Osittain siskon ohjeen mukaan laitoin sienikeittoon sipulia, tatteja, pala perunaa, kasvislientä, hiukan vehnäjauhoja, kermaa, smetanaa, suolaa, pippuria ja pinnalle persiljaa. Kylläpä tuli hyvää.
Laskiaispulla on tällä kertaa Salosen kun en huomannut kaupassa katsoa tarkemmin. Olisin halunnut Virtasen pullia, ne ovat mieleisempiä. Nämä ovat jotenkin tuhdimpia ja näissä on kardemummaa, josta en pidä pullassa. Toki ihan syötäviä nämäkin.
Tänään tapasin pari neuleystävää Pasilan Triplassa. Olipa tosi mukavaa nähdä pitkästä aikaa ja kuulla viime aikojen kuulumisia kahvittelun lomassa. Kiitos rva A herkullisista viinereistä. Kotimatkalla poikkesin ruokakaupassa ja ostin mämmiä kun näytti olevan pakastamatonta. Toki sitten myös luomukermaa kaveriksi. Kotona hieman kevensin kermaa kevytmaidolla. Kaloreita tulee kyllä helposti, mutta pitää malttaa syödä vain vähän kerrallaan.
Pikkusukkia ja koirien tassusukkia on tullut valmiiksi muutamia pareja
Meidän kadut on aurattu hyvin ja nyt kun jään päällä on lunta, niin ei ole kovin liukastakaan. Pari päivää sitten jouduin palaamaan kauppareissulta takaisin päin ja menemään toiseen kauppaan, jonne oli lyhyempi matka ja vähemmän jäinen reitti.
Orkidea on kukkinut lähes 3 kuukautta, mutta nyt alkaa kukat nuupahtaan.
Kovasti odotan maaliskuuta ja Kampin palvelukeskuksen avautumista. Pääsee taas syömään ja tapaamaan tuttuja.
Nyt on näkynyt kirjoituksia, että eläinsairaalat tarvitsevat sukkia leikkauspotilailleen. Niinpä minäkin aloin tehdä muutamia tassusukkia jämälangoista. Sukkien pitää olla konepestäviä, että voivat pestä ja desinfioida ne käyttöjen välillä. Parit vauvojen sukat tuli siinä sivussa
Pitkästä aikaa kävi kiva neuleystävä kahvittelemassa ja sain samalla pari pannulappua, toinen ystävänpäivälahjaksi ja toinen synttäri/joululahjaksi. Ovat kyllä niin kauniita, että pidän ensin vaan esillä ja näytillä. Kiitos käynnistä, tule toistekin!
Ja tietty nyt piti keittää ylimääräiset kakkukahvit Iivon kunniaksi, vaikka en muuten kisoja seuraakaan.
Kävin tänään kaupungilla pitkästä aikaa. Ensin labrakokeissa, sitten apteekissa, Oodissa ja vielä ruokakaupassa. Oodissa laittoivat kolmannen rokotuksen näkymään Omakannassa ja tulostivat uuden koronatodistuksen. Menipä reissuun aikaa nelisen tuntia kun piti kahvitellakin labran jälkeen kun sinne piti mennä syömättä. Oodissa oli aika hiljaista. Olisi pitänyt oikeastaan kierrellä siellä vähän ja käydä katsastamassa kahvilat.
Kotiin tultua olin reippaalla mielellä ja päätin kokeilla koronatestin tekemistä. Aluksi näytti monimutkaiselta, mutta ihan helppohan se oli. Eipä onneksi tullut kuin yksi viiva näkyviin, ei siis koronaa tällä hetkellä. Ihan vimpan päälle varmahan tuo kotitesti ei ole, mutta antaa hyvän todennäköisyyden, että ei ole koronaa.
Toissapäivänä rupesi tekemään mieli jotain hyvää, mutta jauhoja ja kananmunia oli kovin vähän, mutta teinpä sitten vain puolikkaan annoksen puolukkapiirakkaa. Juu, ja minä tykkään tummaksi paistetusta, nuo reunat on ihan parhaat.
Tänään laitoin uunissa broilerin rintamuksia riisin ja vihannesten kanssa. Mausteeksi chilikastiketta, timjamia ja tietysti tilkka kermaa, muutoin kanalientä kostukkeena. Päälle runsaasti parmesaani juustoa. Minä yleensä aina laita uuniruokiin pohjalle vihanneksia ja juureksia, joskus myös makaronia tai riisiä, niin tulee koko ruoka yhdessä kipossa.
Eipä paljon näy ikkunoista ulos kun lumi on tarttunut ikkunoihin kiinni. Säätiedotus lupaa kovaa tuultakin, yli 10 m/s, , mutta meillä ei sisälle kuulu mitään. Lunta on tullut jonkin verran, mutta ei näytä pahalta. Nyt juuri ei näytä satavankaan. Aamuyöstä pitäisi olla vesisadetta, mutta huomenna iltapäivällä taas lumisadetta. Liikenne voi huomenna takuta. Onneksi ei ole menoja ja ruokaa on kotona. Lankaakin on kunhan vain inspis iskisi.
Joskus innostuin huovuttamaan töppösiä. Monenlaisia kokeiluja jouduin tekemään, että sain sopivan kokoisia ja muotoisia. Croksit ei olleet hyvät, muovipussit sisällä ei pysyneet, tasapohjaiset kumisaappaat oli parhaat. Ja pesukoneessa pyörittelin.