sunnuntai 8. lokakuuta 2023

Sukua ja syötävää

 Viikonloppuna kävin Vantaalla Kuulutko sukuuni -tapahtumassa. Oli mukava kun vihdoin koronan jälkeen taas tapahtuma järjestettiin ja pääsi tapaamaan muita sukuasioista kiinnostuneita. Yhden uuden etäserkunkin tapasin ja oli tosi kiva kun hän oli ilahtunut tapaamisestamme. Ostin myös opaskirjan ruotusotilaiden tutkimisesta. Niitä kun aina joskus tulee vastaan ja niiden tutkiminen on minulle vaikeaa. En tiedä, onko kirjasta apua, mutta ehkä sen kanssa voi viettää aikaa ja ehkä jotain jelppiä voi löytyäkin. 

Yritän välillä kokeilla uusia ruokia ja muunnella vanhoja reseptejä. Hernekeitto on eräs suosikkini ja siihen lisään yleensä kinkunsuikaleita tai muuta vastaavaa. Olin ostanut poikasen suosituksesta lihaisampaa versiota, mutta en kyllä huomannut mitään eroa vanhaan. Tänään kaupassa käydessä huomasin hyllyssä palviliha version ja ostin purkin kokeiltavaksi. Saapa nähdä, onko hintansa väärti. 


3 kommenttia:

  1. MÄ kyllä jo aiemmin kirjoitin kommentin mutta ei se ole tänne tullut. Eikä muutamaan muuhunkaan. Mä lopetan kommentoinnin mihinkään. Eli et oo mitenkää unohdettu vaikkei kommentteja tulekaan. -KristiinaS -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no nyt sitten tuli ku vähän ärähdin. Kivikylän palvihernekeittoa mä käytän.

      Poista
    2. Kaikenlaista propleemia on ollut viime aikoina koneiden kanssa. Joskus ei video liiku, joskus ei ääni kuulu. välillä ei kommentointi onnistu.

      Poista